producent styropianu

Inwentaryzacja co to oznacza i w jakim celu jest modernizowana w pracy producenta styropianu?

Inwentaryzacja co to oznacza i w jakim celu jest modernizowana w pracy producenta styropianu? Jeden z największych producentów styropianu w Polsce. Posiada wiele fabryk rozproszonych po całym kraju. Wraz z ciągłym rozwojem firmy zaczęto szukać oszczędności zarówno w kosztach, jak i czasie pracy pracowników. Swoje pierwsze kroki skierowano w kierunku optymalizacji procesu kompletowania i wysyłki zamówień. 

Z CZYM SIĘ MIERZYMY:
POTRZEBA OPTYMALIZACJI CZASU 
PRZY ZAMÓWIENIACH I INWENTARYZACJI I BŁĘDÓW PRACOWNIKÓW 

Firma zaczęła zauważać problem z czasem, jaki zajmuje identyfikacja produktów przeznaczonych do wysyłki. Wizualne rozpoznanie towarów trwało coraz dłużej przy rosnącej skali. Na dziale kompletowania zamówień do wysyłki pracownik musiał podejść do każdego produktu osobno, aby sczytać typ czy rodzaj produktu. Było to również przyczyną wielu błędów przy kompletacji zamówień.

Dodatkowo firma szukała rozwiązania ułatwiającego okresową inwentaryzację stanu towarów w przedsiębiorstwie. Ze względu na coraz wyższe wartości stanów magazynowych zaczęło konsumować to zbyt wiele czasu pracowników.

CZEGO POTRZEBUJEMY:
USPRAWNIENIE PROCESU KOMPLETOWANIA ZAMÓWIEŃ I SPISU Z NATURY W FIRMIE

To, czego firma najbardziej potrzebowała, to rozwiązania, które zminimalizuje udział pracowników w procesie kompletowania zamówień. Chodziło o optymalizację czasu i obsługi zamówień. Rozwiązanie miało również pomóc w przypadku popełniania błędów w sczytywaniu i spisywaniu danych z produktów. Dodatkowo rozwiązanie musiało być proste, aby zminimalizować przyuczanie nowych pracowników. Firmie bardzo zależało na czasie.

Najprostszym rozwiązaniem wydał się system znakowania produktów. Taki, który umożliwi rozpoznanie towaru z większej odległości. Dzięki temu pracownicy mogliby oznaczać, a następnie identyfikować towary bez potrzeby zbliżania się do nich. Pomoże to również w odczytywaniu danych towarów trafiających do magazynu czy w trakcie prowadzenia inwentaryzacji.

styropian

JAK TO ROZWIĄZALIŚMY:
ZMODERNIZOWANY SYSTEM ZAMÓWIEŃ I INWENTARYZACJA CO TO WNIOSŁO DO PRZEDSIĘBIORSTWA

Firma Sietom podjęła się zadania stworzenia systemu pod indywidualne potrzeby klienta. W pierwszej kolejności napisaliśmy dedykowaną aplikację, która jest prosta w obsłudze i ułatwia prace pracowników produkcji i magazynu. Aplikacja ta pozwala na automatyczny wydruk etykiet. Na etykiecie będzie oznaczony typ produktu. Pozwoli to na stworzenie własnych etykiet magazynowych, które pomogą w codziennej pracy. System etykiet na produktach pozwoli również na sprawniejszy odczyt stanu towarów podczas procesu inwentaryzacji. Osoby wykonujące taką inwentaryzację będą mogły w szybki sposób sczytać komplet danych z towarów. Wystarczy do tego zbliżenie czytnika podczas wykonywania pracy na kilkadziesiąt centymetrów w kierunku palety. Ustalenie wartości, stanu opakowania czy innych danych towarów nigdy nie było jeszcze tak proste.

KOMPUTER DO DRUKU ETYKIET

Kolejnym zastosowanym rozwiązaniem jest dostarczenie klientowi komputera panelowego z dotykową matrycą w ramach usługi Device4You. Urządzenie to jest  dostosowanie do panujących warunków na hali produkcyjnej (IP normy 55). Matryca dotykowa ponadto pozwala na obsługę w rękawiczkach. Aplikacja wgrana do komputera została zoptymalizowana pod względem wymagań Klienta. Pozwala ona wybrać jeden z czterech typu produktu, wyznaczyć grubość oraz wybrać ilość potrzebnych etykiet.

USAMODZIELNIENIE PROCESU INWENTARYZACJI NA PRZYSZŁOŚĆ POPRZEZ DRUKARKI ETYKIET

Dodatkowo firma otrzymała poprzez usługę Sietom Inventory specjalną drukarkę do etykiet.  Została ona dobrana w taki sposób, aby Klient mógł wykorzystać obecnie używane materiały eksploatacyjne (etykiety i folie). Właśnie na tej drukarce aplikacja zastosowana na komputerze generuje etykiety.

Finalnie firma jest bardzo zadowolona z zastosowanych rozwiązań. Aplikacja praktycznie wykluczyła błędy wynikające z pracy ludzi. Osoby odpowiedzialne za inwentaryzację aktualnie mogły spożytkować siły do pracy w innych miejscach. Dodatkowo system oszczędza czas osoby pracującej przy kompletacji zamówień. Automatyzuje również stany magazynowe i ich wartości, a także eliminuje błędy w przygotowaniu kolejnych partii wyrobów do odbiorcy.

Preferencje prywatności
Kiedy odwiedzasz naszą stronę, może ona przechowywać przez Twoją przeglądarkę informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookies. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje prywatności. Należy pamiętać, że zablokowanie niektórych rodzajów plików cookie może mieć wpływ na korzystanie z naszej witryny i oferowanych przez nas usług.