Co to inwentaryzacja i jak usprawnić ten proces w celu optymalizacji pracy firmy produkcyjnej? Przedstawiamy międzynarodowy koncern z ponad stu letnią tradycją. Obecnie jest to jeden z liderów kategorii warzyw posiadający w Polsce kilka fabryk, zatrudniający blisko kilkaset osób i przetwarzający blisko 60 tys. ton warzyw i pieczarek rocznie. Blisko 90%produkcji trafia na eksport. Jak taka firma potrafi przeprowadzić inwentaryzację stanu wszystkich swoich środków trwałych w cztery godziny? Już spieszymy z odpowiedzią.
Z CZYM SIĘ MIERZYMY:
Brak oznakowania środków trwałych utrudniający przeprowadzenie inwentaryzacji przez pracowników
Gdzie są? Ile tego jest? – takie pytania zadawali sobie pracownicy odpowiedzialni za inwentaryzację w oddziałach Klienta. Głównym problemem był brak oznakowania środków trwałych na stanie. Przez brak oznaczeń utrudniony był również proces identyfikacji środków trwałych.
W skład majątku firmy wchodziły, oprócz typowych sprzętów biurowych, maszyny produkcyjne. Te z kolei pracowały w bardzo trudnych warunkach – od arktycznych mrozów po upalne i parne sektory produkcji końcowej.
CZEGO POTRZEBUJEMY:
Narzędzia w systemie RFID w celu inwentaryzacji środków trwałych
Proces inwentaryzacji jest czasochłonny. W przedsiębiorstwie takiej wielkości trwała ona tygodniami. Pracownicy spisujący ręcznie stan majątku trwałego, nie wykonywały swojej codziennej pracy. W czasie dnia pracy zajmowały się inwentaryzacją. W związku z tym produktywność firmy zmniejszała się na dłuższy czas, wykorzystując pracowników do zbierania danych o inwentarzu firmy.
Przedsiębiorstwo zaczęło szukać rozwiązania do optymalizacji procesu inwentaryzacji. Dzięki rozmowom z przedstawicielem Sietom, z którym współpracuje w zakresie wydruku, poznali rozwiązanie SIETOM INVENTORY. Jest to narzędzie do inwentaryzacji środków trwałych przy pomocy technologii RFID.
JAK TO ROZWIĄZALIŚMY:
Optymalizacja inwentaryzacji poprzez skanowanie tagów czytnikami RFID
Możemy zapomnieć o żmudnej inwentaryzacji. Z pomocą rozwiązania takiego jak technologia RFID proces ten będzie szybki i nieskomplikowany.
W pierwszej kolejności zaprezentowaliśmy klientowi pracę technologii RFID. W tym celu przeprowadziliśmy testy z użyciem tagów i czytników RFID w przedsiębiorstwie klienta. Klient sam mógł sprawdzić, jak technologia RFID sprawdza się na jego halach produkcyjnych i czy podoła panującym tam warunkom. A pamiętajmy, że temperatury dużego mrozu i upałów nie sprzyjają zwykłej elektronice.
Testom poddano:
- zasięg czytnika RFID,
- poprawność identyfikacji środków trwałych i odczytywania tagów,
- wytrzymałość czytników i tagów RFID na temperatury panujące w przedsiębiorstwie,
- w jakim czasie można wykonać inwentaryzację celem oszczędności czasu pracy pracowników.
Finalnie firma była bardzo zadowolona z testów i zdecydowała się na rozwiązanie SIETOM INVENTORY z systemem RFID.
Technologia RFID pozwoli na oszczęsność czasu i nie tylko!
Oprócz oszczędności czasu wynikającej z automatyzacji systemem RFID Klient otrzymał:
- pełną kontrolę nad procesem inwentaryzacji,
- automatyczne wykrycie różnic pomiędzy stanem rzeczywistym a ewidencją księgową,
- inwentaryzacja związana z planowaniem,
- dokładną analizę stanu posiadania,
- dokonanie oceny bieżącej sytuacji firmy,
- planowanie zakupów, zapasów, produkcji, strategii rozwoju.
Nie czekaj, aż inwentaryzacja przytłoczy Twoje przedsiębiorstwo. Sprawdź naszą usługę SIETOM INVENTORY i dopasuj indywidualną ofertę dla siebie!